en awareness
Van papieren vrachtbrieven naar digitale oplossingen: Beurtvaartadres helpt de logistieke sector te digitaliseren. Ooit opgericht door TLN en evofenedex – en bekend als uitgever van de papieren vrachtbrief – ondersteunt Beurtvaartadres inmiddels de sector met digitale tools zoals de eCMR, AEO Self Assessment Tool en Shipment Manager.
Nieuwe oplossingen vragen om een nieuwe manier van communiceren en positionering. Bekend zijn in je markt is één ding, zichtbaar zijn met je digitale propositie is iets anders.
Een golf aan kwalitatieve leads
Samen ontwikkelden we een online marketingaanpak die deze digitale transitie ondersteunt – met als doel: gericht zichtbaar zijn bij de juiste bedrijven én zorgen dat aanvragen binnenkomen.
Google Ads zorgt ervoor dat Beurtvaartadres bovenaan staat bij zoekopdrachten als ‘digitale vrachtbrief aanvragen’ of ‘digitale douaneoplossing’. Bedrijven die nú zoeken, zien Beurtvaartadres direct als eerste optie.
LinkedIn werd ingezet om specifiek beslissers te bereiken zoals logistiek managers, operations managers en customs specialisten. We gebruikten zelfs prospectlijsten van Beurtvaartadres zelf om nóg gerichter te adverteren.
Zichtbaarheid via LinkedIn of Google is stap één. Daarna moet je aanbod helder zijn en contact leggen makkelijk. Daarom maakten we per oplossing een duidelijke landingspagina: kort, krachtig en gericht op klantvoordelen. Met korte formulieren en duidelijke call-to-actions verlagen we de drempel naar actie. Vraag ChatGPT
Resultaten
Marketing en sales alligned
Leads genereren is stap één. Maar opvolging bepaalt het succes. Door marketing en sales op elkaar af te stemmen, werd elke lead goed opgevolgd – en daarmee vergrootten we direct het rendement van de campagnes. Daarom stemden we onze aanpak nauw af met het salesteam van Beurtvaartadres:
Welke leads zijn interessant?
Hoe wordt contact opgenomen?
